Home > Cholesterol verlagen > Gezond eten > Creatief met Becel ProActiv
Creatief met Becel ProActiv

Creatief met Becel ProActiv

De originele toer op

Becel ProActiv is heerlijk op een vers boterhammetje of een krokante toast, maar je kan er nog veel meer kanten mee uit. Geef een onverwachte twist aan je alledaagse maaltijden! Met de nieuwe Becel ProActiv Délice kan je heel creatief zijn in de keuken en je favoriete gerechten pimpen terwijl je op je cholesterolgehalte let*. Probeer onze verrassende tips en ontdek wat werkt voor jou.

● Vervang je olijfolie door Becel ProActiv of Becel ProActiv met olijfolie en maak er heerlijke pesto van met krokante pijnboompitjes van, wat Parmezaanse kaas en basilicum. Een paar lepeltjes Becel ProActiv is genoeg voor deze heerlijke, populaire saus. Serveer met kip, bij een belegd broodje of roer door je pasta.

 Maak eenvoudige bruschetta’s. Snij wat sneetjes stokbrood af, rooster ze lichtjes, wrijf in met een half teentje knoflook en smeer er een laagje Becel ProActiv of Becel ProActiv met olijfolie op. Nu nog afwerken met je favoriete topping en klaar is kees!

● Voor een simpel, maar lekker en gezond ontbijt hoef je niet veel moeite te doen. Smeer wat Becel ProActiv op een volkoren toast of voeg wat toe aan je kommetje havermout. Combineer met lekker beleg, melk en een vers stukje fruit voor een volwaardig ontbijt.

● Komt lunchtime eraan en verlang jij al naar je warme kom verse soep, of je koude groentengazpacho? Doe er wat Becel ProActiv bij en serveer met een sneetje bruin brood met Becel ProActiv. Of ga nog een stapje verder en maak een paté van gerookte makreel. Mix Becel ProActiv of Becel ProActiv Délice met makreel, mierikswortel, peterselie en wat magere yoghurt en beleg er een krokante toast mee. Serveer samen met je soepje.

● Ben je van plan steak te serveren of een stukje vis? Geef er wat spinazie bij of snijbiet en smelt er wat Becel ProActiv Délice in.

 Vegetarisch alternatiefje nodig? Probeer eens geroosterde aubergine of courgette. Bak wat rijst met ui en tomaatjes, meng onder je groenten en voeg op het laatste wat Becel ProActiv toe wanneer alles gekookt is.

● Test jij tijdens het weekend wat nieuwe receptjes uit? Top! Wanneer je een geroosterd stukje vlees of vis serveert, geef er dan een gerechtje met Becel ProActiv bij. Roer, klop of smelt een klontje Becel ProActiv of Becel ProActiv Délice in je aardappelpuree. En doe er nog een portie verse doperwtjes bij, wat kappertjes, munt en yoghurt.

Maak je eigen kruidentopping . Serveer met gebakken witte vis zoals zeebaars of kabeljauw. Voeg verse, fijngesnipperde peterselie of basilicum toe aan je Becel ProActiv en maak er een balletje of rolletje van. Laat het goed opstijven in de koelkast en laat het smelten naast of op je stukje vis.

 Experimenteer jij met curry of andere pikante ingrediënten? Meng je rijst met geroosterde koriander- en mosterdzaadjes, wat groene of zwarte kardemompeultjes en Becel ProActiv. Je cholesterol verlagen* hoeft immers niet te betekenen dat je aan smaak moet inboeten!

Tip: Probeer Becel ProActiv te combineren met je favoriete ingrediënten. Wil je een optimaal resultaat? Gebruik dan dagelijks 3 porties of zo’n 30 g Becel ProActiv.**! Wil je nog méér inspiratie? Bekijk onze gezonde recepten met Becel ProActiv.

*Het is wetenschappelijk aangetoond dat plantensterolen het bloedcholesterol verlagen. Een hoog cholesterolgehalte is een risicofactor voor de ontwikkeling van coronaire hartziekten. Hiervoor bestaan meerdere risicofactoren en de verandering van één van die factoren kan al dan niet een heilzaam effect hebben. De inname van 1,5 tot 2,4g plantensterolen per dag kan het cholesterol met 7 tot 10% verlagen na 2 tot 3 weken. Het is van belang Becel ProActiv te gebruiken als onderdeel van een gezonde voeding met voldoende groenten en fruit en een gezonde levensstijlom het carotenoïdengehalte op peil te houden. Al vanaf het gebruik van 2 porties Becel ProActiv per dag kan het slechte (LDL-) cholesterol worden verlaagd. Een optimale hoeveelheid plantensterolen krijg je met 3 porties (30g) Becel ProActiv. ** Meer dan 3 g plantensterolen per dag geeft geen bijkomend cholesterolverlagend effect en wordt niet aanbevolen.

Alles over Gezond eten >Ook interessant voor jou

Alles over Gezond eten >