Voedingsgids

Voedingsgids

Verlaag je cholesterol met behulp van onze voedingsgids

Met onze voedingsrichtlijnen kan je je maaltijden en tussendoortjes goed plannen van dag tot dag. Gebruik ze om de verschillende voedingsgroepen te herkennen in je eetpatroon. Zo kan je onderscheiden wat je het best elke dag eet, wat je af en toe eens kan eten, of wat je echt beter vermijdt:

Combineer je goede voedingsgewoonten met wat beweging af en toe. En vergeet vooral niet dat gezond eten niet per se saai hoeft te zijn! We raden je een voedingspatroon aan gebaseerd op de verschillende voedingsgroepen. Je zal snel genoeg merken dat je van die variatie geniet.

In je dagelijkse voeding kan je ook Becel ProActiv gebruiken voor een nog beter resultaat. Dit product bevat immers plantensterolen, waarvan bewezen is dat ze de cholesterol helpen verlagen.* Eet je 1,5 à 2,4 g plantensterolen per dag, dan kan dat je cholesterol verlagen met 7 à 10% in 2 tot 3 weken. Als je het natuurlijk combineert met een gezonde voeding en levensstijl en voldoende fruit en groenten.

Bekijk de voedingsrichtlijnen

* Het is wetenschappelijk aangetoond dat plantensterolen het bloedcholesterol verlagen. Een hoog cholesterolgehalte is een risicofactor voor de ontwikkeling van coronaire hartziekten. Hiervoor bestaan meerdere risicofactoren en de verandering van één van die factoren kan al dan niet een heilzaam effect hebben. De inname van 1,5 tot 2,4g plantensterolen per dag kan het cholesterol met 7 tot 10% verlagen na 2 tot 3 weken. Het is van belang Becel ProActiv te gebruiken als onderdeel van een gezonde voeding met voldoende groenten en fruit en een gezonde levensstijl om het carotenoïdengehalte op peil te houden. Al vanaf het gebruik van 2 porties Becel ProActiv per dag kan het slechte (LDL-) cholesterol worden verlaagd. Een optimale hoeveelheid plantensterolen krijg je met 3 porties (30g) Becel ProActiv.

Alles over Gezond eten >Ook interessant voor jou

Alles over Gezond eten >