Home > Samen gezonder > Beweging > Benen liften voor het avondeten
Benen liften voor het avondeten

Benen liften voor het avondeten

De pannen staan op het vuur, de tafel is gedekt en nu is het aftellen tot je het eten op de borden kunt scheppen. Waarom doe je niet een paar beenlifts terwijl je wacht? Het is een prima manier om de tijd te doden, en je hebt meteen ook wat beweging achter de rug.

Wat heb je nodig?

  • Een stoel
  • Een heerlijk gerecht op het fornuis (om achteraf je energie weer op te bouwen)

Wat moet je doen?

  1. Ga achter de stoel staan met je voeten op heupbreedte en met de stoelleuning naar je toe gericht.
  2. Pak de stoelleuning vast en verplaats je gewicht naar je rechtervoet.
  3. Hef je linkerbeen op en strek het naar achteren terwijl je je bilspieren opspant. Laat je been daarna weer zakken.
  4. Herhaal dit 12 tot 15 keer en wissel dan van been.
Benen liften

Hoe breng je variatie in deze oefening?

Daag jezelf uit: probeer het aantal herhalingen iedere week te verdubbelen. Daar krijg je gegarandeerd stevige honger van!

Alle artikelen >Gerelateerde artikelen

Alle artikelen >

Wil je nog meer tips om vaker te bewegen?

Schrijf je nu in voor het Samen Gezonder programma: met de gratis Starterskit en de hulp van onze bewegingscoach verlaag je doeltreffend je cholesterol. Ontvang tips om zonder veel moeite meer te bewegen en 4 kortingsbonnen. Merk na 3 weken al resultaat!

Vraag je gratis Starterskit aan En verlaag je cholesterol met makkelijke beweegtips.